Hip, actueel, meeslepend

Madelon 07 februari 2021
Such a Fun Age is zo ontzettend hip en zo ontzettend van deze tijd, dat ik me afvraag of we ons dit boek over tien jaar nog zullen herinneren. Maar dat is voor latere zorg. Deze roman was uitermate populair in de Verenigde Staten afgelopen jaar en dat begrijp ik helemaal.

We volgen Emira en Alix. Emira is een zwarte jonge vrouw die nog niet zo goed wat ze met haar leven wil. Ze werkt als babysitter voor Alix, een witte, succesvolle vrouw die haar geld verdient met het het succesvol maken van andere vrouwen. Emira maakt een vernederende situatie mee wanneer ze wordt gezien als kidnapper van haar oppaskindje. Deze gebeurtenis zet een heleboel nieuwe gebeurtenissen in werking waardoor de relatie tussen Emira en Alix op scherp komt te staan.

Qua thematiek is het enorm actueel en het boek is ook enorm meeslepend geschreven. Niet voor niets had ik Such a Fun Age binnen een dag uit. Het contrast tussen Emira en Alix is ook heel goed uitgewerkt. Emira is enorm sympathiek, Alix is een van de naarste personages waarover ik gelezen heb.

Toch had ik ook wel wat te zeuren. Daarover vertel ik meer in mijn video. Maar ik vond dit een erg tof debuut en ik ben benieuwd naar wat Reid verder gaat schrijven.

Videorecensie: https://boekuitroepteken.nl/2021/02/07/such-a-fun-age-videorecensie/

Meer recensies van Madelon