Wervelende complotthriller

Madelon 13 oktober 2020
Ik ben enorm liefhebber van de voorganger van deze roman, The Teleportation Accident. Jaren lag deze opvolger op me te wachten op mijn boekenplank, maar het is er nu eindelijk van gekomen om 'm te lezen. Misschien niet zo goed als The Teleportation Accident, maar net als bij dat boek werkt het plezier waarmee de roman geschreven is erg aanstekelijk.

Het mysterie brandt meteen los, vanaf de eerste pagina's, en wat volgt is een wervelende complotthriller om heerlijk in te verdwalen. Om elke hoek wacht een dreiging, niemand is te vertrouwen en de plotwendingen volgen elkaar in rap tempo op. Het is een goede tegenhanger voor iedereen die moe is van alle echte complottheorieën. Hier zit namelijk enorm veel plezier in en het verhaal is bij vlagen erg humoristisch.

Glow gaat over Raf wiens vriend ontvoerd wordt en wiens dagelijks leven daardoor danig overhoop gegooid wordt. Niet dat er in dat dagelijks leven enige structuur te ontwaren was, want Raf houdt wel van een feestje, een pilletje en heeft daarnaast ook een afwijking waardoor zijn biologische klok 25 uur per dag telt, in tegenstelling tot de normale 24 uur. Hierdoor wijkt hij heel vaak af van het standaard ritme van 'normale' mensen.

In mijn nieuwe videorecensie (https://boekuitroepteken.nl/2020/10/13/ned-beauman-glow-videorecensie/) vertel ik meer over het boek en vergelijk ik het met The Teleportation Accident. Voor de leessoundtrack (https://boekuitroepteken.nl/2020/10/13/ned-beauman-glow-soundtrack/) koos ik vier ijzersterke technoalbums, aangezien nachtelijke escapades, drugs en verstoorde dag-nacht-ritmes een grote rol spelen.

Meer recensies van Madelon