Nazomer

MandyLoesink 11 januari 2020
Modeontwerpster Vivian D staat op het hoogtepunt van haar carrière. Haar bedrijf floreert, ze wordt op handen gedragen. Vlak voordat ze op een groot evenement in Parijs de rode loper betreedt, krijgt ze echter schokkend nieuws. Het dwingt haar na te denken over haar turbulente levenspad en een ingrijpende gebeurtenis die ze al tientallen jaren verdringt… In de haar kenmerkende meeslepende stijl beschrijft Esther Verhoef hoe de jonge Claudia opgroeit in een wereld die niet bij haar past en verandert in de succesvolle Vivian D. Welke offers heeft Claudia moeten brengen, en voor welke keuzes staat Vivian nu?

Allesbehalve een aanrader, dit boek. Tenzij je houdt van een boek dat eindeloos voortkabbelt en waarin niets, maar dan ook niets gebeurt, zou ik dit boek vooral lekker overslaan
Het boek gaat dus over Claudia en daar heb je meteen alles zo'n beetje mee gezegd. Over haar mode-imperium dat ze moet verkopen. Of niet. En dat vind ze leuk. Of niet. En over haar jeugd. Ofzo... Bla bla bla, wat een aanfluiting. Personages worden totaal niet uitgewerkt en er gebeurt verder ook vrij weinig. Of had ik dat al gezegd? Van het einde zou je verwachten dat er eindelijk het één en ander wordt uitgelegd zodat je niet het gevoel hebt dat je dit boek voor niets gelezen hebt, maar zelfs dat gebeurt niet! Dikke teleurstelling!

Meer recensies van MandyLoesink