De emoties slaan je om je oren en blijven maar slaan.

Margje_V 08 februari 2024

“Jerrad Hoff staat erom bekend dat hij mensen kan laten huilen en lachen met zijn aangrijpende romans en kan laten gruwelen met zijn thrillers. “©Margje_V

Poppy groeit op met weinig liefde van haar ouders. Haar moeder had liever twee jongens in plaats van een jongen en een meisje en haar vader heeft een ruggengraat van rubber.
Als ze haar grote liefde Mason tegenkomt trouwen ze redelijk snel en krijgen twee prachtige kinderen. Ze verhuizen naar Engeland en zijn dolgelukkig. Poppy beleeft haar droom met Mason, die een zeer goede architect is. Maar dan krijgt haar leven een drastische wending en ontdekt ze waar ze toe in staat is.

Het verhaal speelt zich in verschillende delen van de wereld af en neemt de lezer mee in die reis. Jerrad vertelt erg beeldend en je waant je op een boot varend op prachtige oceanen met een geweldig uitzicht op de natuur. De zomers in Portugal met de adembenemende kustlijn, de winters in Engeland en de vakanties in Frankrijk.

De emoties slaan je om je oren en blijven maar slaan.
Het cliché ‘een rollercoaster van emoties’ is weer volledig van toepassing in deze roman die een lekkere twist heeft. Poppy is een fantastische vrouw die precies doet wat we in haar geval zouden willen doen. Ze is stoer en tegelijkertijd de liefste vrouw van de hele wereld. De manier waarop je haar leert kennen is zo ontzettend mooi, de contrasten van haar zo goed neergezet.

“Als je in de ochtend de deur uitgaat, kan ik niet wachten totdat die deur weer opengaat en je in de opening verschijnt. Jouw zoenen en aanrakingen voel ik nog steeds in mijn buik. Jouw glimlach ontneemt me nog steeds de adem. Ik kan geen genoeg van jou krijgen. Jij bent mijn alles.”

De flashbacks houden het spannend en dat is het mooie van dit boek. Het is een liefdesverhaal, maar ook een verhaal over waartoe de mens in staat is vanwege die liefde. Je leeft je in en snapt het.
Dikke waarschuwing; wanneer je begint met lezen is het onmogelijk om te stoppen. Just saying.
Vijf sterren.

@Margje-V