Meer dan 4,5 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
Lezersrecensie

Verrassende Schatten

Maria 25 mei 2023
Dit is het vierde en laatste deel in de serie Het winkeltje van verborgen schatten van Holly Hepburn. Na een tragische gebeurtenis verhuist Hope van Londen naar York, om dichter bij haar familie te zijn en een nieuw leven op te bouwen. Ze gaat werken in een antiekwinkeltje, en ontmoet zo twee hele verschillende mannen. Will, die onlangs de zorg kreeg over zijn nichtje, en Ciaran, wiens hulp ze inroept bij het onderzoeken van een mysterieus Egyptisch voorwerp. Twee mannen die twee heel andere soorten toekomst vertegenwoordigen. Maar kan ze erop vertrouwen dat ze de juiste keuze maakt? En zal haar dat dan alles brengen waar ze naar verlangt…?

Na Bioscoop aan zee en Een jaar in Castle Court is dit de derde serie van 4 korte delen van Holly Hepburn die ik gelezen heb. De andere 2 series heb ik met veel plezier gelezen, dus ik was heel benieuwd.

Ook nu nodigde de vrolijke, kleurrijke cover je uit om aan dit nieuwe verhaal te beginnen. Een lieflijk, uitnodigend winkeltje siert elke voorkant van de delen, alleen de achtergrond heeft telkens een andere pasteltint. Welke schatten zouden in dit winkeltje verborgen zitten. Ik kon alleen maar snel binnen gaan kijken.

In het eerste deel leer je Hope kennen, die na het verlies van haar man uit Londen weggaat en in York dicht bij haar familie hoopt rust te vinden en een nieuw leven op te kunnen bouwen. Ze staat nog niet open voor een nieuwe relatie, maar krijgt al snel aandacht van twee mannen; Will, een vrijgezel die voor zijn nichtje Brody zorgt, omdat haar ouders overleden zijn. En van Ciaran, die ze ontmoet nadat ze een zeldzaam Egyptisch voorwerp vindt en hij de persoon lijkt te zijn die haar kan vertellen wat het is. Dan stuiten ze op een bijzonder verhaal en gaan op zoek naar de personen en gebeurtenissen die lang geleden plaats hebben gevonden tijdens de opgravingen in Egypte van het graf van Toetanchamon. Ze ontdekken een bijzondere liefdesgeschiedenis. Intussen probeert Hope haar hart weer open te stellen, maar doet ze dit voor de juiste man?

Holly neemt je in een levendige, vlotte schrijfstijl mee naar een straatje in York met een aantal bijzondere winkeltjes zoals het antiekwinkeltje, een bloemisterij en een juwelierswinkel. Je ziet het straatje voor je en proeft de gezellige sfeer. Het is een heerlijke feelgood, soms een beetje voorspelbaar, maar ook met enkele verrassende wendingen. Elk deel sluit af met een cliffhanger, waardoor je snel in het volgende deel verder wilt lezen.
Holly’s favoriete ding is mensen aan het lachen maken las ik bij haar beschrijving en daar is ze in deze serie zeker in geslaagd.

Meer recensies van Maria

Gesponsord

Een ijzingwekkend en uiterst actueel vervolg in de succesvolle Millennium-serie, geschreven door de Zweedse bestsellerauteur Karin Smirnoff.

Een berger ontdekt in een scheepswrak het stoffelijk overschot van een duiker. Het onderzoek van rechercheur Liewe Cupido leidt naar een duikclub op Terschelling. Een duistere zaak.

Op welk moment zet je de regels opzij? De nieuwe beklemmend spannende thriller van Marion Pauw. Een vriendengroep is fantastisch. Tot die zich tegen je keert.

De nieuwe Nicci French. Een bloedstollend spannende thriller waarin oude en nieuwe politiezaken verstrengeld raken.

Een actuele thriller over Vladimir Poetins dochter. Hoever reiken de ambities van Poetin? Richt hij zijn vizier op de rest van Europa? En welke rol speelt zijn dochter Maria Poetina?

Bloedmaan, de bloedstollend spannende nieuwe bestseller van Jo Nesbø. Harry Hole is terug en moet in een race tegen de klok een seriemoordenaar ontmaskeren

In deze nieuwe spionagethriller komt de Repair Club onder leiding van Johan Antink samen voor een nieuwe zaak. De timer tikt genadeloos door en voor hij op nul staat, moet de moordenaar bekend zijn.

De baas van een Zweeds mijnbouwbedrijf wordt op gruwelijke wijze vermoord. Een jonge blinde vrouw besmeurd met bloed wordt als getuige in een kast gevonden. Wat is er echt gebeurd in het zomerhuis?

Nieuwe thriller van de Gouden Strop-winnaar van 2021! Een doodgewone nieuwbouwwijk in Nederland. Daar gebeuren geen rare dingen. Toch?

Er gebeuren mysterieuze dingen in en rond de villa van Lynn en haar man, sterrenkok Camiel. Wie houdt zich anders voor in deze bloedstollende nieuwe thriller van Esther Verhoef?

Bloedspoor in de wijngaard en Wraak op Île Sordou: de nieuwe wervelende cosy crime van M.L. Longworth.