Schone schijn bedriegt.

Marjo Jacobs-Nijssen 08 december 2019
Recensie
Schrijver: Joyce Spijker

Voor Vrouwenthrillers mocht ik meedoen aan de leesclub Volg me van Joyce Spijker, waarvoor mijn hartelijke dank. Joyce Spijker is een auteur van Limburgse bodem.
Ik heb genoten van het verhaal. Het boek gaat over influencers, mensen die stad en land afreizen voor de mooiste foto’s op social media, chic gekleed en zich op ogenschijnlijke idylische plekjes bevinden. Het gaf mij een blik in deze voor mij nog onbekende wereld. Het verhaal is wat mij betreft een absolute aanrader. Ik heb het boek dan ook beoordeeld met 5 sterren.

Volg me
Claire Kant heeft in een kort tijdsbestek een flitsende carrière als influencer opgebouwd. Ze zorgt voor een hoge omzet bij het influencersbureau EPIC. Op social media lijkt het alsof Claire een perfect leventje leidt. Het is echter schone schijn. Ze werkt keihard en de druk van bovenaf is hoog. Thomas de Bruijne is haar manager. Hij wil snel geld verdienen en macht uitoefenen. Dit doet hij ten koste van anderen. Dat hij daardoor zijn eigen opgebouwde influencersbureau EPIC bijna verliest doet er geen goed aan. Claire werkt harder dan goed voor haar is. Ze bezwijkt bijna onder de hoge verwachtingen. Claire is het paradepaardje voor de business van Thomas. Ze wordt dan ook ingezet voor de grotere opdrachten. Het leven als influencer wordt middels de documentaire van Joëlle Lammerstee aan de kaak gesteld. De baan van Joëlle staat op de tocht, ze moet iets nieuws verzinnen. Daarom wil ze een documentaire over de wereld van influencers maken. Joëlle heeft nog een achterliggend doel met het vervaardigen van de documentaire. Ze wil nader onderzoek doen naar de dood van haar zus. Joëlle heeft bewust gekozen voor het influencersbureau EPIC. Zij wil persé de waarheid boven tafel krijgen en gaat daarvoor tot het uiterste.

Het boek lees je in een razend snel tempo uit. De hoofdstukken zijn kort en afwisselend. De DM’s aan Claire gericht, maken het verhaal nog interessanter en levendiger. Geleidelijk aan wordt duidelijk hoe de vork in de steel zit, met een verrassende ontknoping. Het verhaal geeft een heldere kijk achter de schermen van de mooi gemaakte social media wereld.

Meer recensies van Marjo Jacobs-Nijssen