Niets is wat het lijkt.

Recensie
Schrijver: Petra Spark, Astarte.

Voor Uitgeverij LetterRijn mocht ik het boek Astarte van Petra Spark recenseren,
waarvoor mijn dank. Een originele, bijzonder spannende thriller met legio gruwelheden. Mythologie, spanning, ontvoering, moord, het komt allemaal voor in dit spannende boek. Het boek is vlot geschreven en er gebeurt ontzettend veel. De spanning blijft er in, aan het eind wordt pas duidelijk wie de dader is. Het boek leent zich om een vervolg op te schrijven. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de hoofdpersonages.

Astarte.
In een ondergrondse parkeergarage wordt het lijk van een onbekende vrouw gevonden. Rechercheur Sam heeft de taak om deze moord op te helderen. Patholoog Olivia komt met een bizarre ontdekking. Weldra wordt Sam belast met het onderzoek op een tweede dode vrouw. Naast deze twee lijken, komt er ook nog een oud lijk uit de kast bij een kasteel in Vilvoorde. Aan Sam de taak om al deze moorden opgehelderd te krijgen. Veel mogelijke daders worden nader aan de tand gevoeld. Wie spreekt de waarheid? Klopt het wel wat de erfgenamen van het kasteel: Arnaud, Nathalie en Diana zeggen? Waarom hadden ze onenigheid over de verkoop van het kasteel en waarom hebben ze de twist na 10 jaar bijgelegd? Waarom wisten ze niet dat hun ouders een kasteel hadden?
Naast de moorden, vinden er ook ontvoeringen plaats. De huidige kasteeleigenares Kate wordt vermist. Ze is het laatst gezien door haar zoontje, die zag dat zijn moeder bij iemand anders in de auto stapte. De onderzoeken naar de dader groeien Sam boven het hoofd. Michael wordt aan het rechercheteam toegevoegd. In het begin zijn ze niet blij met elkaar te moeten samenwerken. Michael en Sam krijgen een steeds hechter wordende samenwerkingsband. De band van Sam met Olivia wordt ook steeds hechter, ook op emotioneel vlak. Sam kan de onderzoeken niet los laten. Dit voelt Olivia aan en ze probeert daar waar mogelijk Sam bij te staan. Als ook haar assistente Sophie vermist wordt, doet Olivia extra haar best om Sam te helpen. Wat is het verband tussen de slachtoffers? Worden de vermiste personen op tijd gevonden? Zijn de redders wel veilig? Een verrassende ontknoping.

Meer recensies van Marjo Jacobs-Nijssen