Wie houdt woord?

Recensie
Schrijver: Luc Vos

Voor uitgeverij LetterRijn-Neckar mocht ik het boek Het Woord van auteur Luc Vos vooruit-lezen en recenseren, waarvoor mijn hartelijke dank.

De thriller Het Woord is het derde deel in de Anne-Verelst serie van Luc Vos uit het Belgische Westerlo.

Luc Vos
Hij begon met schrijven in 2003, hij startte met het fantasy genre en met jeugdverhalen. Nadien legde hij zich voornamelijk toe op thrillers en op korte verhalen. In 2020 was hij één van de vier winnaars van de Zwarte Sneeuw-schrijfwedstrijd.

Het Woord
Dit boek is een meeslepende en een spannende thriller, die je vanaf de eerste bladzijde in zijn greep houdt. De auteur weet op meesterlijke wijze spanning te creëren en te onderhouden, waardoor ik het boek niet weg kon leggen.

Het verhaal draait om een reeks verdwijningen van jonge vrouwen in hartje Antwerpen. Inspecteur Anne Verelst en haar team worden op de zaak gezet en stuiten gaandeweg het onderzoek op een mysterieus genootschap dat Het Woord wordt genoemd. Dit genootschap lijkt een obsessie te hebben en gebruikt Het Woord om jonge vrouwen te ontvoeren voor een groots mysterieus plan. De spanning in het verhaal wordt goed opgevoerd, je wordt continue op het verkeerde been gezet.
De spanning is goed opgebouwd, de verhaallijn van Het Woord is ook erg goed. De auteur heeft een origineel concept bedacht dat gedetailleerd is uitgewerkt. De personages zijn eveneens erg goed uitgewerkt en komen geloofwaardig over.

Ik heb genoten van deze spannende thriller. Het was voor mij het eerste boek dat ik las van deze auteur en dit zal zeker niet het laatste boek van zijn werk zijn dat ik lees. Een absolute aanrader!

Meer recensies van Marjo Jacobs-Nijssen