Opgerakeld trauma.

Nooit meer alleen
Voor ThrillZone mocht ik meedoen aan de leesclub Nooit meer alleen van Angelique Haak, waarvoor mijn dank. Ik heb de boeken Een nieuw begin, Uitgeschakeld en Zwarte Ziel van deze auteur ook reeds met veel enthousiasme gelezen. Ik ben nog enthousiaster over Nooit meer alleen. Eenmaal begonnen, kon ik niet meer stoppen met lezen tot het boek uit was. Ik was al fan van auteur Angelique Haak, nu superfan. Het thema pesten is trouwens goed doorspekt in het verhaal.

Emma, kindercoach, heeft het goed voor elkaar, ondanks de verstoorde relatie met haar moeder. Als ze een overlijdensadvertentie van haar vroegere vriendin Sara in de krant ziet staan, raakt Emma uit balans. Al jarenlang doet Emma haar best om het verleden te vergeten. Er is toentertijd iets verschrikkelijks gebeurd en met de toenmalige vriendengroep heeft Emma afgesproken er nooit meer over te praten. Met al deze ex-vrienden heeft Emma geen contact meer, maar na de overlijdensadvertentie van Sara zijn ze noodzakelijkerwijs weer bij elkaar gekomen. Het verleden wordt weer opgerakeld en een ver weggestopt trauma wordt boven water gehaald.
Al lezende zou je verscheidene personages kunnen verdenken van een moord, maar wie uiteindelijk de moordenaar is, blijft lang een verrassing. Het einde van het verhaal is compleet verrassend.

Meer recensies van Marjo Jacobs-Nijssen