Liefde kent geen grenzen.

Recensie
Schrijver: Johnny Bollé, Alsof ik nooit heb bestaan.

Voor Uitgeverij LetterRijn mocht ik het boek Alsof ik nooit heb bestaan van Johnny Bollé recenseren, waarvoor mijn dank.

Johnny Bollé heeft een vlottende, beeldende schrijfstijl met onverwachte plotwendingen. Hij studeerde af als paramedicus aan de Hogeschool in Antwerpen. Op zijn 30e maakte hij een carriereswitch, hij werd personal trainer en groepslesgever, een beroep dat hij nog steeds met passie uitoefent.

Een originele, bijzondere spannende thriller. Spanning, ontvoering, moord, liefde, haat, acceptatie, niet-acceptatie, het komt allemaal voor in dit verrassende boek. Het boek is vlot geschreven en er gebeurt ontzettend veel. De spanning blijft er in, aan het eind wordt pas duidelijk wie de dader is. Kortom, een echte aanrader!

Alsof ik nooit heb bestaan. Liefde kent geen grenzen.
Op 19-jarige leeftijd wordt Gabriël gearresteerd. Na 20 jaar gevangenisstraf wordt hij vrij gelaten en probeert hij een nieuw bestaan op te bouwen. Met Bernard, zijn voormalige bewaker, heeft hij een goede band. Het kost Gabriël moeite om het verleden los te laten. Hij zal dat schuldgevoel altijd met zich meedragen. Daar heeft zijn moeder voor gezorgd. Ze hield hem gevangen met haar manipulaties, haar egoïstische manier om hem voor altijd aan haar te vinden. Zijn grote liefde, Tom, heeft hij moeten loslaten. Gabriël zou alles voor Tom doen. Zijn moeder heeft hem laten vallen. Ze gunde het geluk aan niemand, ze was zelf ongelukkig. Tom’s zus Olivia heeft ervoor gezorgd dat Gabriël gearresteerd werd. Olivia is getrouwd met Hugo en samen hebben ze twee dochters, Merel en Camille. Merel is een opstandige puber en is drugsverslaafd.
Als Camille ontvoerd wordt, denkt Olivia dat Gabriël de dader is. Echter niets is wat het lijkt. Olivia wordt aangevallen en opgesloten, haar bevrijder komt uit onverwachte hoek, de dader komt ook uit onverwachte hoek.
Wie spreekt in dit verhaal de waarheid? Wie leidt een dubbelleven? Wie is schuldig?

Meer recensies van Marjo Jacobs-Nijssen