Een spannend spel.

Recensie
Schrijver: Inge Spaan, Uitgespeeld.

Voor Uitgeverij LetterRijn mocht ik het boek Uitgespeeld van Inge Spaan recenseren,
waarvoor mijn dank. Een bijzonder boek, aan de hand van fictie wordt spelenderwijs een moord stapje voor stapje uiteengezet. Een spannend boek, van het begin tot en met het einde. Het plot steekt goed in elkaar. De verhaallijnen komen fijn samen. Een aangename schrijfstijl. Ik kon niet meer stoppen met lezen tot het boek uit was, kortom een echte aanrader, volop genieten.

Inge Spaan.
Een accountant die boeken en korte verhalen schrijft.
In 2020 verscheen haar debuut Oververhit. Uitgespeeld is haar tweede thriller.

Uitgespeeld.

Laura Dijkman is journalist voor de regionale krant. Haar ouders zijn gescheiden. Ze heeft een hechte band met haar vader, die ze goed denkt te kennen. Haar vader overlijdt plotseling. Als enig kind komt het regelen van het afscheid op haar schouders. Als Laura kleding uitzoekt voor in de kist, komt ze bij papieren uit die te maken lijken te hebben met een verdwenen echtpaar. Via het nieuws verneemt Laura dat de heer Timmer vermoord is en dat zijn vrouw spoorloos is. Ook komt ze bij verzekeringspapieren uit van een tweede huis van haar vader, waar Laura niet van op de hoogte was. Laura blijft met veel vragen achter waar ze graag antwoorden op wil. Ze hoopt via de laptop van haar vader meer informatie te krijgen, deze is echter beveiligd. Laura roept de hulp in van haar collega Leendert. Laura’s collega Leendert wordt als een nerd bestempeld. Hij houdt zich in zijn vrije tijd bezig met digitale spellen. Leendert is helemaal in de ban van het spel Klopjacht. Dit spel bestaat uit 3 delen en het doel is een fictieve moord oplossen. Het spel wordt steeds spannender als blijkt dat het toch wel heel realistisch is. Laura en Leendert besluiten samen te werken om duidelijkheid te krijgen en om Klopjacht verder te spelen. Laura ontdekt dat haar vader geheimen voor haar achter gehouden heeft. Ook komen Leendert en Laura erachter dat een bepaald persoon niet is wie hij lijkt te zijn, met gevaar voor hun eigen leven. Wordt het spel nog op tijd uitgespeeld?

Meer recensies van Marjo Jacobs-Nijssen