Groen poetsen!

MarYan 31 maart 2023
Heeft Het groene poets boekje mijn leven veranderd? Dat niet.. Ik ben nog net zo slonzig als voor het lezen. Maaaar ik weet nu wel heel goed hoe het moet! En daar begint het mee toch

Ik was al best heel goed bezig qua milieu want ik let al heel lang op bij mijn aankopen. Er staan alleen wel teveel rare flessen in de kast. Die kopen we niet meer.
Wat niemand ooit meer moet kopen is
CHLOOR BLEEKMIDDEL, sterker nog, het is een schande dat het nog verkocht wordt (zegt de schrijfster en ik deel die mening-heb het ook niet in de kast) Het is extreem schadelijk voor al wat leeft.
Gebruik voor het toilet soda, dat ontsmet ook en eventueel bij kalkaanslag schoonmaakazijn. Toiletverfrissers? Vaak giftig..
En weet je wat nog belangrijker is dan je wc schoonmaken?
Ventileren!
Dus houdt die roosters open.

Voor de was gebruik je liefst poeder, 1 eetlepel is voldoende (de fabrikant wil liever dat je teveel gebruikt uiteraard). vloeibaar wasmiddel is niet zo goed voor je wasmachine en wasverzachter kun je beter weglaten. Is ook schadelijk. Kastanjes kun je ook gebruiken voor de was!
Natuur azijn verzacht de was. Of je hangt het in de wind te drogen, dat doe ik meestal. Bij geschikt weer.

Dit boekje staat vol tips en wederwaardigheden en is opgeleukt met illustraties en vrolijke gedichtjes.
Altijd handig om in huis te hebben! Een handige index achterin én een jaarplanning!
Wat houdt je (me) nog tegen?

Diet Groothuis schreef eerder Het grote poetsboek en Het studenten poetsboek. Ze schrijft ook gedichten en geeft poëzie workshops. Ze is columnist bij kranten en tijdschriften.

Meer recensies van MarYan