Wat je verwacht

Peter Thunnissen 17 augustus 2022
Zoals te verwachten, en aan des lezers verwachting voldoet dit werk. Grote verzameling opstellen en referaten over allerlei onderwerpen de Nederlandse taal betreffend. Actuele, historische, spelling-gerelateerde, regionaal getinte en op een persoon van toepassing zijnde taal-gerelateerde onderwerpen passeren de revue. Soms al bekend, soms nog eens terughalend maar vaker leidend tot nieuwe inzichten en kennis. Op de van Wim Daniëls bekende prettige wat onderkoelde manier weergegeven, waarbij ik soms het gevoel krijg dat zijn uitlegdrift net wat te ver gaat. Maar ja, het is natuurlijk moeilijk in te schatten hoeveel de gemiddelde lezer al weet. Dat begrijp ik. Maar zij, die deze Dikke openslaan hebben waarschijnlijk een wat méér dan gemiddelde taalkennis, anders zouden ze het boek wel laten staan (legde hij ten overvloede uit..)

Meer recensies van Peter Thunnissen