Als Alice tijdens een treinreis naar huis iemand denkt te zien uit het verleden raakt ze in de war. De vrouw die zij meent te hebben gezien is 15 jaar geleden verdwenen.
Als zij haar man George hierover vertelt reageert hij op een vreemde manier en zegt hij haar zich niet zo druk te maken.
Alice blijft een gevoel houden dat er iets niet klopt en gaat op onderzoek uit.

Naomi, de zus van de 15 jaar geleden verdwenen Ruth, ontvangt een vreemd pakketje op haar werk dat haar doet twijfelen aan de verdwijning van haar zus.

Als Alice en Naomi elkaar vinden, gaan zij samen op zoek naar antwoorden.

Dit verhaal begint met een ijzersterk proloog, waarna het verhaal direct diverse spannende wendingen neemt.
Het verhaal wordt geschreven vanuit drie personen; Alice, Naomi en Kat.
Her en der vinden terugblikken naar het verleden plaats en dit zorgt voor een compleet beeld van het verhaal. De achtergronden zijn wat mij betreft dus ook zeker goed uitgewerkt.

De wendingen die het boek neemt zijn onvoorspelbaar en het gehele verhaal geeft een duister gevoel. Wat is er 15 jaar geleden gebeurd? Wie heeft wat gedaan? En zodra je denkt te weten hoe het zit, word je volkomen op het verkeerde been gezet. Het verhaal zit vol complotten en bizarre verhoudingen. Ik hou er van!

Dit verhaal is dus briljant beschreven en uitgewerkt. Er zit een geweldige plottwist in en de spanning is in het gehele verhaal duidelijk aanwezig.
Je wilt weten waar het heen gaat en hoe het afloopt.

Het einde was voor mij absoluut onvoorspelbaar. Echter loopt het einde abrupt af en dat is voor mij een reden geweest dat het nèt geen 5 sterren heeft gekregen. Het is een gaaf einde, maar het laat nog teveel vragen open.

Personages
Omdat het verhaal wordt geschreven vanuit Alice, Naomi en Kat; leer je hen het beste kennen.
Gedachten, gevoelens en emoties zijn duidelijk omschreven dus je kunt je goed inleven in de personages.

Alice was absoluut mijn favoriet in dit verhaal. Ondanks het feit dat zij voor sommige zaken haar ogen sloot, heeft zij een sterk karakter dat vooral aan het einde erg goed naar voren komt!

Naast de drie dames hebben we nog enkele andere personages die toch wel een uitgebreide rol in het verhaal hebben; George, Richard, Dan en Christie.

George is mijn minst favoriete personage, lezers van deze thriller zullen direct begrijpen waarom. Hij past daarom perfect in dit verhaal. Graag had ik aan het einde van het boek willen weten hoe het afliep met dit personage, maar dit is aan mijn eigen verbeelding overgelaten.

Conclusie
Dit is oprecht een ontzettend gaaf thrillerdebuut van Nicola!
Als haar volgende boek, minstens net zo goed is, ben ik absoluut een nieuwe fan!

Het had alles wat een goede thriller wat mij betreft moet hebben; een goede verhaallijn, goede personages, goede uitwerking, spanning en een geweldige plot!

Als thriller liefhebber vind ik persoonlijk niet dat je dit boek kunt laten liggen!
Lees het en oordeel zelf!

Reacties op: Geweldig debuut, smaakt naar meer!

Uit het oog - Nicola Rayner