Weer een heerlijke standalone!

Priscilla 23 maart 2024
‘Wraak‘ is een verhaal over een verleden dat het heden lijkt in te halen.

Een verhaal dat begint met een spannend hoofdstuk dat zich afspeelt in de jaren zeventig. Het trekt direct de aandacht en voelt als het begin van een bizar verhaal.

Hierna bevinden we ons in 2008, het heden, waar we kennis maken met een bont gezelschap aan personages.

Het verhaal wordt vertelt vanuit verschillende perspectieven en direct wordt duidelijk dat hier het één en ander aan complexiteit aanwezig is.

Wat deze thriller echter anders maakt dan de boeken in de Kate Linville serie, is dat dit verhaal niet direct gericht is op een moordonderzoek.

Alhoewel er een moord is gepleegd, volgen we niet alleen een rechercheur die een intensief onderzoek start.

We worden geconfronteerd met een groep personages die mogelijk betrokken zijn, dan wel een motief hebben.

Dit maakte dit verhaal spannend en intens.

We leren personages gaandeweg kennen, en wanneer het verhaal afgewisseld wordt met geschreven brieven die meer informatie geven over specifieke personages ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, krijgt het verhaal een interessante ontwikkeling.

Charlotte Link is ook met dit verhaal absoluut in staat de lezer weer te boeien.

Alhoewel het soms lijkt alsof de moorden van ondergeschikt belang zijn en de focus op de personages lijkt te liggen, weet ze een fijne opbouw aan spanning te laten zien.

Het verhaal voelde als een echte ‘Whodunit‘, en dat maakt dat je pagina na pagina omslaat. Je wilt weten wat de personages angstvallig proberen te verbergen.

De personages waren naar mijn idee ook echt de kracht van dit verhaal en met hun unieke persoonlijkheden, werd weer eens duidelijk dat Charlotte zich wederom heeft verdiept in de psyche van de mens.

Voor mij kwamen de personages absoluut tot leven en ik ervoer verschillende emoties tijdens het lezen.

Dit had vooral te maken met enkele ethische vraagstukken in dit verhaal.

Charlotte werkt toe naar een zeer interessante ontknoping welke ik niet zag aankomen.

De afronding van het verhaal had van mij iets beter uitgewerkt mogen worden, maar ‘Wraak‘ was absoluut weer een heerlijke thriller van Charlotte Link!

Conclusie
Net als haar andere boeken is ook ‘Wraak‘ weer een heerlijke pageturner.

De boeken van Charlotte Link bevatten allemaal een spanning die maakt dat je wilt blijven lezen.

’Wraak’ is niet echt een actie thriller, de kracht ligt bij de personages. De wijze waarop Charlotte haar personages uitwerkt en beschrijft vind ik persoonlijk echt heel gaaf.

‘Wraak‘ is een thriller met een behoorlijke diepere laag. Een diepere laag in het verhaal, maar zeker ook wat personages betreft.

Want hoe vormt de wijze van opgroeien/opvoeden ons als mens? En wat betekent het als je mentaal niet sterk genoeg bent om voor je zelf op te komen?

Wederom heb ik genoten van een heerlijke thriller van Charlotte Link en ben ik blij met deze heruitgave!

Meer recensies van Priscilla