Een echte MUST READ

Samsboeken 12 mei 2021
"Maak hen die niet meer hier zijn niet alleen trots om wat je hebt bereikt, maar maak ze gelukkig omdat jij gelukkig bent"

Sant'Anna is een sterk verhaal met een sterk hoofdpersonage. Gedurende het boek maak je kennis met de verschillende lagen van Chiara Arrighetti en de hoogte- en dieptepunten van haar leven. Chiara is een sterke vrouw. Zo sterk dat menigeen daar jaloers op zou zijn.
Tevens is het verhaal gebaseerd op een waargebeurd verhaal en dat maakt het alleen maar sterker.
Vanaf hoofstuk één, waar het boek met een knal begint, is het boek lastig om weg te leggen. Het leven van Chiara is zeer realistisch door de manier waarop het boek is geschreven. En hiervoor kan ik niet anders dan complimenten geven aan Jerrad.

Door het benoemen van de straatnamen en pleinen heb je het gevoel dat je als lezer in Italië naast Chiara loopt en de gebeurtenissen met haar beleefd. Doordat ik niet bekend ben met de taal of het land, was dit soms wel lastig. Desalniettemin voegen de beschrijvingen wel toe aan het sfeerbeeld van het verhaal en zou ik het daarom niet willen missen.

Kortom:
Het boek krijgt van mij 5 sterren en ik beveel het iedereen aan!
Zorg er wel voor dat je tissues bij de hand hebt.
Jerrad, bedankt! Ik kijk uit naar de volgende!

Meer recensies van Samsboeken