Fascinerend verhaal!

Saskia I. 24 mei 2020
De prachtige kaft van ‘Het glazen hotel’ maakte mij meteen nieuwsgierig om dit boek te lezen! En Emily St. John Mandel heeft me zeker overtuigd!

Het eerste hoofdstuk bestaat uit zeer korte fragmenten. Bizar en onduidelijk, maar het maakt de lezer wel meteen nieuwsgierig. En achteraf blijkt het zo mooi aan te sluiten bij het geheel.

Een belangrijk deel speelt zich af in een afgelegen hotel in British Colombia. Daar werken Paul en zijn halfzus Vincent. De tekst ‘slik glas en stik er in’ op een glazen raam, vormt de samenhang van het verdere verhaal.

De korte hoofdstukken springen over-en-weer in tijd en in personages. Het vraagt de nodige aandacht. Personages die maar even aan bod komen blijken verder in het verhaal toch een belangrijke rol te hebben. Al die draadjes vormen één geheel. Iedereen is op een bepaalde manier met elkaar verbonden, iedereen heeft invloed op een ander.

Een verhaal over keuzes maken, omgaan met fouten en vluchten. De ene vlucht letterlijk weg, de andere leeft in een contrawereld... hoe had het allemaal anders kunnen gaan. Liefde, fraude, macht,.. het is allemaal knap verweven in dit fascinerende verhaal!

“Elke ochtend wakker worden in het besef dat het ergste al is gebeurd verleent het leven een verrukkelijke lichtheid.”

Meer recensies van Saskia I.