Over alledaagse waanzin

"Appignanesi heeft dit boek geschreven na het overlijden van haar man. Tot haar grote verrassing kreeg zij te maken met een bepaalde emotie die zij tot dat moment nog niet vaak zo bewust had ervaren: een alles beheersende woede. En al gauw blijkt die emotie heel nauw verbonden te zijn met andere emoties, zoals angst en verdriet. Aan de hand van de thema's rouw, verlies en liefde werkt zij haar eigen levenservaringen uit. De drie hoofdlijnen daarbij zijn het overlijden van haar man, het lijden van haar vader en de emotionele achtbaan voor haar kleinzoon Manny die geconfronteerd wordt met de komst van een jonger broertje.

De schrijfster maakt bij het uitwerken steeds uitstapjes naar onder andere de wereldliteratuur, de verhalen uit de Griekse mythologie, filosofische vraagstukken, psychologische kwesties, intermenselijke relaties in de moderne tijd en de politiek. Het boek is geschreven in de periode na de verkiezing van Donald Trump tot president van de Verenigde Staten en de Brexit-uitkomst van het Britse referendum. Genoeg om over te schrijven dus!"

Bovenstaande is een citaat uit mijn blogpost op mijn eigen boekenblog The Only Mrs Jo. De totale blogpost vind je via deze link: Over alledaagse waanzin.

Meer recensies van Johanna (The Only Mrs Jo)