Prachtige historische thriller

VanessaW 11 juni 2024
In dit 3e deel rond Leopold von Herzfeldt, Julia Wolf en doodgraver Augustin Rothmayer worden Leo en Julia naar de crypte onder de Stephansdom geroepen. Daar ligt het lichaam van dr. Theodor Lichtenstein, een bekende scepticus van het spiritualisme en tevens beste vriend van hoofcommissaris Stukart. Deze vraagt Leo om de dood van zijn vriend te onderzoeken, want hij gelooft niet dat het een hartaanval was. Julia ziet ook iets raars op de plaats delict-foto's. Zou het een geest kunnen zijn?

Ondertussen op het kerkhof hoort Augustin Rothmayer van zijn leerlinge Anna dat er in het plaatselijke weeshuis kinderdn verdwijnen. Ze roepen de hulp in van Leo en Julia om te onderzoeken wie de Nachtraaf is, die de kinderen zou meenemen.

Weerom een heerlijke historische thriller van Oliver Pötzsch. Door de beeldende beschrijvingen word je ondergedompeld in het Wenen van eind 19e eeuw. Het spiritistisch kantje geeft het geheel een lugubere, mysterieuze touch.
Ik ben vooral fan van Julia omdat zij een onafhankelijke, sterke vrouw is die haar mannetje staat in de door mannen gedomineerde maatschappij.

Een aanrader voor wie houdt van historische thrillers. Ik kijk al uit naar het volgende deel!

Meer recensies van VanessaW