Een vrouwelijke James Bond met veel potentie

Het verhaal begint meteen met een spannende proloog. Je vraagt je af wie Leon is en wie is Michel? En wat is er aan de hand dat deze twee geen vrienden meer zijn. Dit zorgt er meteen voor dat ik verder wil lezen. Hierna kom je in een bizar verhaal. Lil is op weg naar haar vriendin Els en komt in een bizarre situatie terecht, waardoor ze niet bij haar vriendin aankomt.

Hierdoor zit je al snel in een James Bond-achtige thriller. De hoofdstukken zijn kort, en doordat de spanning eigenlijk het hele verhaal aanwezig is, kun je eigenlijk maar één ding en dat is doorlezen.

Sommige gebeurtenissen gebeuren natuurlijk wel erg toevallig, maar ondanks dat heb ik dit boek met heel veel plezier gelezen. Wat ik wel erg goed vind in dit boek, is dat, ondanks dat het een James Bond-achtige thriller is, er ook aan de goede kant doden en gewonden vallen. En het niet zo is dat 'de goeden' alles in een keer winnen. Doordat pas op het einde duidelijk wordt wie er te vertrouwen is en er aardig wat plotwendingen in het verhaal zitten, bleef het boek spannend tot het einde en kon ik het dus ook echt niet aan de kant leggen voordat ik de laatste bladzijde gelezen had.

Ik hoop dat Nancy Bastiaans haar creatieve pen vast blijft houden en met een vervolg komt op 'Het verloren lijk'.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes