Met zijn debuut ‘de vuurstorm’ levert Frank Goldammer, geboren en getogen in Dresden, een historische thriller van grote waarde af. Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog wordt door Max Heller de jacht op een seriemoordenaar geopend. Rechercheur Max Heller, een veteraan bij de politie en antinazi, moet werken voor zijn chef, Klepp, een meedogenloze SS-officier. Aan alle kanten wordt het onderzoek tegengewerkt. Angst, honger, chaos en bombardementen en daardoor verblijf in schuilkelders helpen niet bepaald. Als in februari 1945 de Engelsen Dresden van de kaart vegen en daarna de Russen de stad overnemen, krijgt Heller hulp van de Russische commissaris Aleksej Zajtsev. Dan gaat het snel, je wordt nog een keer op het verkeerde been gezet, maar uiteindelijk kom je te weten wie de gruweldaden heeft verricht. De vuurstorm werd een grote bestseller en schetst het tijdsbeeld in de nadagen van de Tweede Wereldoorlog en de bombardementen op Dresden in februari 1945. Frank Goldammer schetst een reëel beeld van de inwoners, die ondanks al hun ellende toch proberen hun dagelijkse leven te leven. Hopelijk horen we nog meer van deze schrijver.

Reacties op: een historische thriller van grote waarde

De vuurstorm - Frank Goldammer
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99