Anne

Willeke 30 juli 2019
Het verhaal over de vermissing van Anne Faber, de zoektocht, de dader, de rechtszaak en het verhaal van vader Wim. Een prachtig beschreven verhaal over een trieste en vooral ongelooflijke gebeurtenis. Hans Faber, de oom van Anne, van huis uit journalist is de auteur en de woordvoerder voor de familie. Het is een indrukwekkend verhaal waarin nauwgezet de zoektocht en het werk door de vrijwilligers beschreven wordt. Vooral de eensgezindheid en inzet van al die mensen.

Het nawoord is van Vader Wim, die zich na de begrafenis bezig gehouden heeft met onderzoek naar hoe het mogelijk is dat de dader vrij kon rondlopen, dat hij na een hoger beroep een lagere straf kreeg zonder tbs omdat hij weigerde zich te laten onderzoeken en dat hij zelf kon bepalen dat een rapport niet meeging van de gevangenis naar de forensische kliniek. Waardoor hij alleen behandeld werd voor zijn agressie en door de hulpverleners, een modelpatiënt werd genoemd.

Juist door het emotionele eerste deel van het boek en het nawoord van de vader maakt dat ik als lezer een goed beeld heb gekregen van wat er gebeurt als een kind vermist en dood gevonden wordt, hoe de impact is voor familie en vrienden, die moeten leven zonder Anne;”die we met al onze gebroken harten zo innig liefhebben”aldus moeder Elze.

Meer recensies van Willeke