Dag van de zon is een top tweede deel van deze reeks

A van Steeg 07 oktober 2022
Dag van de zon is het tweede deel in de Madeline Dawson serie en gaat verder waar Zon van de nacht eindigde. Nu ze meer over haar verleden te weten is gekomen, besluit ze zich weer volledig in te zetten voor de organisatie Tyr waar ze voor haar ongeluk voor bleek te werken. Maar is ze nog wel zo sterk als toen?

Madeline ontmoet binnen de organisatie steeds meer mensen die haar nog goed kennen van voor haar ongeluk. Waar zij geen enkele herkenning heeft met en voor deze mensen, wil ze wel vol gaan voor de strijd die Tyr wil aangaan. Haar relatie met Deanne wordt ook steeds intenser, wat Deanne erg fijn vindt aangezien ze jaren een stel zijn geweest. Maar hoe zal Madeline reageren op haar opdrachten en de moorden die ze moet plegen? Is ze hier klaar voor of toch niet? Maar een ding is wel zeker voor haar; ze voelt zich prettig bij de mensen van de Tyr.

Dag van zon lijkt qua cover bijna op zijn voorganger. Het zou zomaar als een groot verhaal uitgebracht kunnen worden. Waar deel 1 veel actie en geweld kende, is in dit deel voor mij gevoel meer ruimte voor de relaties onderling. Ik vind Dag van de zon meer in balans dan Zon van de nacht. Madeline lijkt een meer stabiel persoon en ze komt ook menselijker over naar de organisatie. Toch is ook dit boek niet geschikt voor tere zieltjes. Hoff weet veel actie en geweld te gebruiken en met momenten gebruikt hij ook wel grove taal. Dit past binnen de context van het verhaal.

Ik heb van dit tweede deel meer genoten dan zijn voorganger. Waar ik in dat deel er niet lekker in kwam, las ik nu gelijk verder in dit tweede deel en zat ik gelijk in het verhaal. Madeline is een bijzondere vrouw die een hard leven heeft gekend en nu een sterke krachtige vrouw is geworden die wraak neemt op haar verleden. Maar verliest ze daarin niet de mensen die haar hart hebben veroverd?

Dag van de zon heeft een snelle en enerverende schrijfstijl. Als je eenmaal aan het lezen bent, vlieg je door het boek heen. Hoff weet nog genoeg open eindjes over te houden voor het voorlopig laatste deel in deze reeks. Ik ben benieuwd welke ontwikkelingen Madeline zal doorgaan maken en of Tyr de juiste mensen weet uit te schakelen. Ik geef voor dit tweede deel graag 4 sterren.

Meer recensies van A van Steeg