Een uitdaging

Ik hoefde zelfs de korte inhoud te lezen, want ik was reeds verkocht bij het zien van deze cover ! Een mistige, grijs getinte cover en met de vinger geschreven ‘HELP ME’. Met volle verwachting startte ik dan ook in deze epub. Maar al snel verdween mijn enthousiasme …

Een vrouwelijke treinpassagier merkt een meisje op dat op het raam in een andere trein ‘Help me’ schrijft. Inez’ grote droom is om gelukkig oud te worden met Joachim, de man van haar leven, en samen een gezinnetje te starten. Maar wanneer hij haar na twaalf jaar compleet onverwacht laat staan voor een ander, stort Inez’ wereld in. Dan leert ze Thomas kennen, de perfecte man. Hij is zorgzaam, wil niets liever dan voortdurend bij haar zijn en het beste van al: ze hebben geen geheimen voor elkaar.

‘Help me’ is verwarrend. Voor de auteur zit er misschien een duidelijke structuur in, maar ik ervaarde dit verhaal als chaos. Het duurde best wel even vooraleer ik begreep wat verleden en heden was. ”Help me’ deed me bij momenten denken aan ‘Achter gesloten deuren’ van B.A. Paris. Een pageturner voor velen, maar voor mij, spijtig genoeg, een no-go. Ik had spanning verwacht, drama, … ik wou op het puntje van m’n stoel zitten, maar helaas was dat niet het geval. De personages zijn weliswaar duidelijk gekarakteriseerd en op zich is de schrijfstijl van Hyland erg duidelijk.

Ik was alleszins blij dat dit een novelle betrof, want voor mij was het, spijtig genoeg, geen voltreffer. Ondanks de personages kreeg ik geen vat op ‘Help me’.

Met dank aan Hamley Books voor het recensie-exemplaar.

2**

Meer recensies van Ann Janssens (de cover madam)