Spannend tweede deel

Anoeska 17 augustus 2019 Auteur
Na een ontzettend lange leesdip wist ik 'Break a leg' uit te lezen. Hoewel er dus best een lange tijd over heen ging, vond ik toch dat het verhaal bleef hangen. In mijn hoofd was ik steeds bezig met 'wie is die Truth or dance nu precies?'. Hierdoor bleef de spanning er ook goed inzitten.
Het enige wat mij wel opviel -tegenover het eerste boek- was dat het onderwerp dans wat minder aan bod kwam. De focus lag weer wat meer op de misdaden die gepleegd werden. Het thema vriendschap en liefde kende daar ook wel zijn plek in, maar ik merkte dat ik soms toch wel wat 'meer' wilde. Zoals bijvoorbeeld het zien groeien van de relatie tussen India en (ik ben de naam weer kwijt, want ik ben ook zo'n held in namen).
Nu ja, het was niet storend maar ik miste het vreemd genoeg toch wel. Dat gaf net wat meer sfeer en emotie aan het eerste boek dan hoe het bij het tweede boek eraan toe ging.
In het midden van het boek was ik ook écht overtuigd te weten wie nu precies die 'truth or dance' was. Helaas heeft de laatste paragraaf van het boek weer roet in het eten gegooid. Ik probeer te denken aan hints die in het boek zouden kunnen zitten, maar kom er maar niet op.
Ik ben dus zeer benieuwd naar het derde, en overigens laatste deel, van deze trilogie. Om dan eindelijk te weten te komen wie al deze misdaden pleegt.

Meer recensies van Anoeska