Ijzersterk tweede deel

Anoeska 06 juni 2020 Auteur
* WAARSCHUWING * Dit boek bevat scènes met misbruik en geweld die door sommige mensen als schokkend kunnen worden ervaren.*

Deel twee van de 'Verkeerd' serie, genaamd 'Vergelding', toont hoe het hobbelige parcour van Jude en Victoria verder gaat. In deel twee neemt Joe wraak op Jude door Victoria te betrekken in de strijd. Het is een gevecht tegen de tijd, een gevecht om leven en dood.

De 'verkeerd' serie valt onder het genre erotische roman, maar bevat voldoende elementen om ook thriller lezers te bekoren. Vanaf het eerste hoofdstuk krijgt de lezer te maken met een spannend en zenuwslopend verhaal. Het puntje van jouw stoel is de ideale plaats om dit boek te lezen en je mee te laten dwalen in de wereld van Jude.
Hoewel het eerste deel een zeer romantische sfeer bevatte, duurt het even voor deel twee die zachte kant naar voren brengt. In dit boek is zeker de waarschuwende boodschap van de uitgever van belang: het misbruik is zeer ernstig in dit boek. Dat maakt echter wel dat de emoties hoog oplopen. Als lezer krijg je al gauw een krop in de keel, voel je de woede en pijn van de personages.
Dit zorgt ervoor dat het -opnieuw- zeer eenvoudig is om een sterke band op te bouwen met de personages. Ze zijn uniek, en vooral Victoria weet in boek twee en immense vooruitgang te boeken als personage in het boek. Haar evolutie is immens, en blijft ook geloofwaardig. Daarbovenop verandert de bang van Jude en Victoria, vooral de nieuwe blik die op hun relatie geworpen werd, is voor de lezer zeer interessant naar een volgend deel toe.
Evenals is het belangrijk om even te benadrukken dat de setting van dit boek ijzersterk was. De verschillende plaatsen waar de personages voorbij komen, zijn heel gedetailleerd voor dit genre. Vooral de beelden die Victoria deelt, zijn ingrijpend.
Als lezer zijnde waren er geen punten waar ik me ongemakkelijk bij voelde. Er zijn bepaalde scenes die even binnenkomen, waar je een momentje moet slikken en alles van je af laten glijden. Zeker een boek dat lekker vlot leest, ondanks het zware onderwerp. Het voornaamste is dat de auteur hier rekening mee heeft gehouden. Aan de manier hoe ze dingen verteld, merk je dat er een soort beschermingslaagje overheen zit. Er wordt wel wat verteld, maar niet tot in gruwelijke details.

Ik vond deel twee nog beter dan het eerste deel. Voor mij was er niets van kritiek, of iets dat met tegenzat. Opnieuw genoten van een ijzersterk boek!

Meer recensies van Anoeska