Bloedstollend spannend

Anoeska 10 december 2019 Auteur
In 'Verkeerd' komt Victoria in een lastig parket te zitten. Haar leventje in Amerika is niet zo onbezonnen als ze zou willen. Wanneer blijkt dat haar vriend een dubbele identiteit heeft, en uiteindelijk haar in gevaar brengt; staat haar hele wereld op z'n kop. Daarnaast zit ze ook nog eens opgescheept met Jude. Die zijn wereld is helemaal niet het rooskleurige Amerika dat Victoria voor ogen had.

Eerlijk gezegd had ik geen flauw idee wat ik van dit boek moest verwachten. De flaptekst was heel uitdagend en deed me sterk vermoeden dat het om een soort 'good girl meets bad boy' verhaal zou gaan. Echter zat het helemaal anders in elkaar en kom je als lezer in een wereld van criminaliteit terecht.
Het boek heeft me oprecht verrast. Ik had mezelf enkele dagen gegeven om het te lezen, zeker na de waarschuwing dat er wel wat geweld in voorkwam. Echter heb ik het boek op een namiddag uitgelezen. Ik kon het niet wegleggen. De schrijfstijl was zeer uitnodigend en zorgde voor een vlot verloop van het boek.
Daarnaast is dit boek zo ontzettend spannend. Je verwacht een erotische roman te lezen, maar eerlijk? Dit zou je als thriller liefhebber ook helemaal weten te veroveren. Ik vond de thriller aspecten in dit boek zelf tien maal beter dan van sommige thrillers die ik de afgelopen jaren gelezen heb. Het boek bracht me op het puntje van mijn stoel.
Op een bepaald moment zat ik zodanig in het boek, een ontzettend spannende scene, dat ik mezelf dood schrok toen mijn vader me wat vroeg. Het is een zeer meeslepende schrijfstijl die me helemaal overtuigd heeft. Ik was er absoluut weg van.

Er wordt inderdaad wel wat geweld in het boek gebruikt. Ik vond het opmerkelijk hoe gedetailleerd, maar toch niet al te beeldend, dat beschreven werd. Je kan er een beeld bij maken zonder dat het gelijk te luguber wordt. Er waren heel veel elementen die mij als lezer deden nadenken over de oorzaak-gevolg koppeling van sommige keuzes die de personages maken in het boek.
Voor mij was er een scene met het personage Bob dat echt las als een sneltrein. Daar gebeurde zo ontzettend veel en je verwacht het allemaal niet. Want dat is ook sterk aanwezig in dit boek: plot twists. Er was niets aan dit boek dat voor mij als voorspelbaar aanvoelde.
Qua misbruik moet ik toegeven dat het buiten een scene voor mij niet zo aanwezig was. Ik had mezelf voorbereid op veel 'ergere' toestanden dan wat ik uiteindelijk gelezen heb. Het is wel goed dat de waarschuwingen er zijn, want het is zeker geen verhaal voor elke lezer.

Qua personages: het waren stuk voor stuk volle karakters die elk hun eigen verleden hadden, en elk hun eigen persoonlijkheid die duidelijk aanwezig was. Vooral hoe sommige personages ondanks een evolutie toch zo eigen blijven, vond ik knap. Ze veranderen wel, maar hun goede eigenschappen zetten zich wel verder. Het is niet zo dat een personage plots zo drastisch veranderde, dat je jezelf eraan zou gaan storen.
De mannelijke hoofdpersoon in dit boek sprak mij het meeste aan. Er waren verschillende elementen aan zijn persoonlijkheid die mij aanspraken. Vooral hoe kwetsbaar hij werd neergezet in het verhaal. Iets wat ik na het lezen van de flaptekst absoluut niet verwacht had. Opnieuw: dit verhaal zit vol plot twists.

Eerlijk is eerlijk, dit boek is steengoed. Voor mij is het een van de beste boeken die ik dit jaar gelezen heb. Het heeft mij zo overrompeld en gewoon gelijk meegenomen. Het gebeurt niet vaak dat ik met een lange lijst aan taken, alles uitstel om een boek uit te willen lezen. Maar ik was verkocht, ik ben absoluut verkocht aan dit boek en sta al te trappelen voor deel twee!

Meer recensies van Anoeska