magisch

anouk-spooren 04 juli 2019
Dit was echt een avontuur om te lezen. Ik heb de serie helemaal gezien en hierdoor was ik benieuwd geraakt voor het boek. Toevallig had ik het thuis liggen en besloot ik meteen om te beginnen lezen.

Je volgt het verhaal door meerdere perspectieven; ned, sansa, arya,catelyn,... en het verbaasde me dat dit eerste boek bijna exact hetzelfde was als de serie en dat vond ik wel heel leuk. Je had nu al die extra gedachten.

De schrijfstijl is heel aangenaam maar wel heel uitgebreid. Er zijn veel bijvoeglijke naamwoorden en lange zinnen. Hoewel dit voor veel mensen irritant kan zijn vond ik het wel een echte toevoeging.

De personages (aka perspectieven) zijn bolle karakters, ze hebben dus veel inhoud en maken evolutie mee. Ze worden zeker uitbundig beschreven.
Ook de wereld is goed doordacht. Er wordt op elk detail gelet en zo kan ik me alles duidelijk voorstellen

Kortom: dit is een klein meesterwerk en hoewel het een dik boek is, vloog ik er door heen. Het is zeker een aanrader!

Meer recensies van anouk-spooren