Midnight sun

Aspen 09 januari 2021
De 5 sterren zijn vooral omdat ik het erg leuk vind dat er weer een nieuw deel is van een oude geliefde serie. Maar net als alle andere Twilight boeken zijn er zeker wel een aantal minpuntjes.

Ik ben nooit Team Edward geweest en vond het vanuit zijn perspectief soms ook wat langdradig en soms zelfs depressief overkomen. Het leek voor mij ook soms alsof Edward zijn familie nooit met hem praat maar alleen hun gedachtes doorspelen. Wel vond ik het erg leuk om te zien wat Edward deed wanneer hij niet bij Bella was en hoe de band is met zijn familie. Het leukste vond ik om de Cullens maar vooral Jasper beter te leren kennen. Ik heb nu toch wel een ander, nog positiever, beeld van hem gekregen.

Hoewel het verhaal vooral de verhaallijn van Twilight volgt vond ik de paar uitstapjes die gemaakt werden erg leuk. Hierdoor kwam er toch nog wat nieuws in het verhaal.

Voor mij maakt vooral de nostalgie van Twilight dat ik van dit deel heb genoten. Stiekem hoop ik dan ook dat er nog meer delen vanuit Edward uit zullen komen en misschien dan ook een uitstapje naar Jacob?

Meer recensies van Aspen