Alter Ego

Aventura 21 juli 2023
Miljoenen verkochte boeken, vertalingen in diverse talen, met recht kan de Brabantse Esther Verhoef één van de succesvolste thrillerschrijfsters van Nederland genoemd worden.

In haar nieuwste thriller Alter Ego leren we Lynn Storm kennen die getrouwd is met de veel oudere sterrenkok Camiel. Ze lijken succesvol maar de uitbreidingsplannen van hun sterrenrestaurant zorgen voor snel oplopende spanningen. De verontrustende dingen die in en om hun huis gebeuren zorgen ervoor dat je het boek niet weg kunt leggen. De stress die komt kijken bij de ambitieuze plannen komen levensecht over. Soms zijn de beschrijvingen wel wat clichématig. Zo heeft Lynn een affaire met de gespierde jonge elektricien die door hen ingehuurd wordt; als hij in bed ligt ziet Lynn zijn “jeugdige opwinding groeien onder het laken”. Dit kun je Verhoef wel vergeven want het verhaal is verder glamoreus en wervelend. De flessen wijn en dure hapjes zijn niet aan te slepen. Maar dit is een façade, daarachter schuilen geheimen, problemen, achterdocht en gebroken levens. Het leest fijn, de spanning wordt mooi opgevoerd door terugblikken en een verhaallijn van een onbekende. Er zijn meerdere mensen die je niet zomaar vertrouwd en het karakter en het verleden van Lynn wordt langzaam uitgediept. De mannelijke karakters lijken allemaal wat op elkaar en worden niet uitgediept, passend bij hun persoonlijkheid; narcistisch en gericht op zichzelf en hun drang naar succes. Een mooie kleine rol is weggelegd voor Mees en Muis, twee kipjes, die vaardig meegetrokken worden in de plot.

Een onderhoudende thriller voor een aantal uur leesplezier!

Hebban en uitgeverij Prometheus, heel erg bedankt voor het mogen recenseren van ‘Alter ego’!

Meer recensies van Aventura