Beste van de trilogie!

Boekenzuurstof 22 juni 2020
Ken je dat moment dat je een boek leest en hij eigenlijk niet zo geweldig is maar je toch wilt weten hoe het verhaal verder gaat?
Dat had ik met Schaduw van de vos van Julie Kagawa.

Ik las deze en gaf hem 3 sterren. Het verhaal was niet echt bijzonder en afentoe vond ik het ook irritant maar toch was ik nieuwsgierig naar hoe het verhaal zou lopen. Daarna heb ik het tweede deel "Ziel van het zwaard" en nu heb ik het slotdeel "Nacht van de draak" uitgelezen.

Een van de dingen die ik heel bijzonder vind aan deze trilogie zijn de Japanse invloeden. Ik heb die nog niet eerder gelezen in een boek, dat maakte het erg uniek voor mij. Daarnaast vond ik het ook ontzettend interessant om te lezen over verschillende Japanse mythes en folklore.

Nacht van de draak is dus het derde (en laatste) deel in de trilogie. Hij zat vol spanning en actie. De wending die het verhaal nam verraste me ook erg! Julie Kagawa durft dingen te doen met het verhaal wat ik nog niet veel schrijvers heb zien doen.

Het beste deel van de trilogie als je het mij vraagt!

Meer recensies van Boekenzuurstof