In het derde deel wordt het team van Holger Munch weer bij elkaar geroepen om een moordzaak op een jonge ballerina op te lossen, Munch vindt dat Mia Krüger ook niet mag ontbreken. Mia had een vakantie gepland maar stort zich met het bekende team vol overgave op de moordzaak niet wetende dat er een link is met haar eigen verleden.
Het verhaal begint mysterieus en de vraag wat dit met de moord op een jonge ballerina te maken heeft blijft lang onduidelijk. Er volgen meer slachtoffers en het is aan het team van Holger Munch om de dader op te sporen, een lastige klus, zeker in en team vol persoonlijke problemen.

Mia Kruger komt er sterk uit in dit verhaal, afgekickt van drank en pillen maar het verleden laat haar niet met rust. Munch’s problemen in relationele sfeer blijven een probleem en dan heb je nog Curry met zijn drankverslaving, al met al een instabiel team.
Het verhaal is spannend maar krijgt aan het eind een snelle wending waar eerder geen aanwijzing voor was, dit maakt het einde verwarrend en onbevredigend.

Reacties op: De jongen in de sneeuw

De jongen in de sneeuw - Samuel Bjørk