In het derde deel in de Linley serie wordt op het kerkhof van Stoke Poges het dode, naakte en gemartelde lichaam gevonden van de dertien jarige Matthew Whately. Matthew, een jongen uit een lager millieu, zat op de Engelse privéschool Bredgat Chambers met voornamelijk leerlingen uit hogere klasse.
Inspecteur Thomas Linley en brigadier Barbara Havers zijn belast met deze zaak, al snel is duidelijk dat zij hun onderzoek moeten richten op de privéschool waar oude tradities heersen. Iedereen lijkt elkaar te dekken, zowel leerlingen, leerkrachten als overig personeel.
Een lastige puzzel voor Linley en Havers die alle zeilen moeten bijzetten om het motief te achterhalen en de dader te ontmaskeren.
Ook privé hebben beiden problemen, Linley in de relationele sfeer en Havers met haar zorg voor haar ouders die moeilijk te combineren is met haar functie bij de politie.

Het is een spannend detectiveverhaal, van het begin tot het verrassende eind met een beeldende omschrijving van zowel de omgeving als de interessante personen.

Reacties op: Klassemoord

Klassemoord - Elizabeth George