Spannend vervolg

Corina 02 januari 2020
Ook in dit derde deel van de serie Fluistereiland leren we de personages weer beter kennen maar we maken ook kennis met een aantal nieuwelingen op het eiland, ieder personage heeft zo zijn eigen problemen. Becca kent door het oppikken van andermans gedachten wel een aantal van de problemen die er spelen maar leert ook dat de informatie die ze oppikt niet altijd volledig juist is. Wel kan ze een nieuwe ontwikkeling aan haar bijzondere krachten toevoegen, ze krijgt soms ook beelden door maar niet duidelijk genoeg om te weten waar het dan precies om gaat.
Na een aantal mysterieuze branden op het eiland waarbij ook een slachtoffer valt, valt de verdenking al gauw op één van de drie nieuwelingen; een broer en zus die bij hun oma logeren of de mooie violist met zijn zigeuner uiterlijk. Alle drie dragen ze geheimen met zich mee die langzaam ontrafelt worden maar of ze iets met de branden te maken hebben blijft lang onzeker.
De spanning wordt mooi opgebouwd met nu ook weer wat losse eindjes, dat samen met de interessante personages die zich steeds verder ontwikkelen maakt het een boeiend verhaal wat je nieuwsgierig maakt naar het volgende deel.

Meer recensies van Corina