Het spel van leugens

Eva en Peter wonen in een villa in Bergen. Waar hun leven ooit zo mooi begon, leven Eva en Peter nu al zeventien jaar met een geheim.

Tijdens een ruzie tussen Eva en Peter komt op een merkwaardige manier hun twee jarige zoontje Aron te overlijden. Peter, een succesvolle politicus stelt voor om tegen de politie te vertellen dat Aron ontvoerd is. Dit was alleen niet de waarheid. Eva heeft met eigen ogen gezien wat er die avond gebeurd is.

Eva is sinds de bevalling van Aron zichzelf niet meer en kampt met een postpartum depressie. Eva ziet en hoort soms dingen, die in het verhaal heel echt beschreven zijn. Als dan zeventien jaar later op een avond een jongen door de tuin loopt, die verdacht veel op Aron lijkt, speelt de paniek bij Eva weer op.

De jongen beweert Aron te zijn. Volgens Eva kan dit niet. Zij heeft namelijk zelf gezien dat haar zoon begraven is.

Eva gaat er alles aan doen om dit te bewijzen.
Want is dit spel één grote leugen? Of verliest Eva de realiteit soms uit het oog?

Mijn mening :
Wat een spannend verhaal heeft Anna West geschreven. Een verhaal waar ik helemaal in zat en waarbij ik mij regelmatig afvroeg welke kant het toch op zou gaan.
Ik leefde erg met Eva mee, had enorm met haar te doen. Vooral omdat ik het idee had dat iedereen tegen haar was en haar maar voor "gek" verklaarde.
Het eind vond ik iets te snel afgerond. Het verhaal kon namelijk twee kanten op gaan, en dat wordt pas duidelijk in het laatste hoofdstuk. Hierdoor zit ik nog wel met wat onbeantwoorde vragen. Maar buiten mijn vragen een absolute aanrader!

Meer recensies van De boekenkast van Bianca