Voorspelbaar

Waterland van Suzanne Vermeer.

De boeken van Suzanne Vermeer zijn altijd fijn voor tussendoor. De tekst op de achterflap van "Waterland" sprak mij ook meteen aan.

Claudette heeft samen met haar man een bed and breakfast in Italië. Samen geven ze kookcursussen aan hun gasten.
Pure ontspanning zou je denken.

Claudette is tien jaar geleden alleen niet vrijwillig vertrokken uit Nederland. Al die jaren draagt ze een geheim met zich mee waar zelfs haar man niet van op de hoogte is.

Als één van de gasten een naam uit het verleden noemt begint de onrust bij Claudette.

Door middel van flashbacks van het verleden naar het heden krijg je als lezer steeds meer te weten wat er tien jaar geleden heeft plaatsgevonden.

Helaas vond ik het verhaal heel voorspelbaar en zat er weinig spanning in. Aan het begin heb je al snel door waar het verhaal heen gaat. De hoofdstukken van het heden vond ik fijn lezen. Hier zat ook de meeste spanning in. De hoofdstukken van het verleden vond ik vaak wat langdradig.

Achteraf las ik dat "Waterland" de spin-off is van de eerder verschenen thriller "Souvenir". Gelukkig maakt dat niets uit, want ze zijn ook goed los van elkaar te lezen.

Meer recensies van De boekenkast van Bianca