Enorm genoten van De Villa!

elinevandm 11 januari 2021
De Villa is het eerste boek dat ik gelezen heb van James Patterson, nochtans een bekende schrijver van onder meer de Alex Cross serie. Dit boek trok mijn aandacht door de mooie cover en ook de korte inhoud kon ik wel pruimen.

Zeven slachtoffers worden er aangetroffen in De Villa, een beruchte plek voor drugdealers en andere ongure types. Vier Rangers worden al snel aangehouden op verdenking van de moordpartij. Hun zaak lijkt al ‘beklonken’ te zijn en hun schuld staat al zo goed als vast. De bewijzen zijn overweldigend en wijzen maar in 1 richting: die van de Rangers. Het is pas als majoor Cook van het CID op de proppen komt met zijn team dat de zaak beter wordt onderzocht en er wordt al meteen duidelijk dat één en ander net iets te toevallig is.

De Villa is een aardig opgezet boek, maar het is als Belgische wel aanpassen om je in te leven in het Amerikaanse (militaire) leven. Heel veel van de begrippen kon ik niet zo goed plaatsen en heb ik zelf een beetje een plek proberen geven in mijn hoofd. Het was wel interessant om meer te weten te komen hoe de Amerikanen hun zaken regelen en hoe de verhoudingen liggen. Je merkt al snel de strubbelingen die optreden als het team van Cook verschijnt op het toneel.

De Villa zat goed in elkaar, was logisch en duidelijk (ondanks de soms moeilijke benamingen) en wist met bovenal te boeien en vast te houden. Het verhaal stokt nooit en loopt mooi door. Sommige passages waren misschien iets erover en pasten net iets te mooi in het verhaal om een duidelijk einde te produceren.

Toch heb ik enorm genoten van dit boek en heb ik dan ook meteen een goeie start gemaakt met de Villa voor mijn nieuwe reading challenge van 2021. Met een mooie 4 sterren score heb ik het jaar dus meteen goed ingezet!

Meer recensies van elinevandm