Gloria

ElsDeveuster 18 augustus 2020
In dit boek is de papa van Gloria aan het woord.
Hij vertelt over het vaderschap, het leven, het groeiproces van een vader, de bevalling.
Een boek interessant misschien voor mannen die zich in deze levensfase bevinden. Als moeder zijnde ook wel interessant om te weten wat de ervaringen van vaders zijn. Een vader want ik mag de vader uit het boek niet over dezelfde kam scheren als "alle" vaders.
Voor mij bevatte dit boek te veel, te zwaar geconstrueerde zinnen. Knap van de auteur de veelheid aan mooie woorden te bezitten maar voor mij niet aangenaam om lezen. Als je te vaak de lange zinnen opnieuw moet lezen om te weten wat er eigenlijk staat en je moet afvragen : "wat zegt hij hier eigenlijk".
Als vb. geef ik hier de tweede zin van het boek mee. " Plots een wolk blauw, dan een wolk roze, zachte, rafelige, onpersoonlijke wonderen van gevoel na die hoekige, hersenachtige jaren van depressie en walging, ingevoegde bijzinnen, middelpuntvliedend gepieker."
Pas de laatste drie hoofdstukken "normaliseert" de schrijfstijl en werd het boek aangenamer om te lezen. Daarom een extra halve ster, twee en een halve ster.

Meer recensies van ElsDeveuster