Xerox, aanrader als je eens wat anders wil lezen.

ElsDeveuster 14 juni 2023
De hoofdfiguur is een ietwat vreemd persoon die we leren kennen wanneer ze flauwvalt op straat. Ze blijkt allergisch aan inspanningen. Haar slecht betaalde kantoorjob, brieven printen, bij een start-up bedrijf gaf haar een speciale band met het apparaat. Ze ziet de printer als een persoon, een mens. Ze voelen elkaar aan, zij en de printer.
Het verhaal wordt verteld in vier delen, die elk een titel kregen. Titels die termen zijn die tot het dagelijkse vocabulaire van HR managers behoren.
We leren eerst het functioneren kennen van de anonieme hoofdpersoon. Haar functioneren op kantoor, thuis, haar visie op het leven, de maatschappij.
Dan wordt ze op non-actief gezet omdat verschillende collega's haar regelmatig horen praten tegen haar printer. Ze steekt hele monologen af.
We leren haar afkomst en verleden kennen.
Ze wordt opgejaagd door een pakket dat haar toegezonden werd maar dat ze maar niet kan vinden. De stress door de zoektocht die over weken lijkt te lopen drijft haar naar een burn-out.
Intervisie dringt zich op en bij de re-integratie komt de climax en vallen alle puzzelstukken in mekaar.
Dit boek gaat over loskomen van jouw afkomst, als cursief verhaal weergegeven in het boek.
Een boek vol interessante quotes, oneliners, overpeinzingen, absurditeiten door de humanisering van een apparaat, grappig bij momenten.
Aanrader als je eens wat anders wil lezen. Veelbelovend debuut, vier sterren !

Meer recensies van ElsDeveuster