De moord op Harriet Krohn

Femleest 19 maart 2020
De moord op Harriet Krohn van Karin Fossum is het eerste boek wat ik van deze schrijfster heb gelezen.

In dit verhaal volgen we Charlo Torp, hij is weduwnaar en heeft een dochter Julie van 16 waar hij bijna geen contact meer mee heeft. Hij heeft grote geldproblemen en is daarnaast ook nog eens werkloos. Hij heeft een idee gekregen over hoe hij zijn financiƫn weer op orde kan krijgen, maar moet daarvoor wel iemand beroven. Hij besluit dat te proberen bij Harriet Krohn, maar dit loopt anders af dan verwacht. Met de opbrengst van zijn overval kan hij wel zijn schulden afbetalen, ook probeert hij weer wat meer contact te krijgen met zijn dochter door een paard voor haar te komen, wat een van haar grootste wensen is. Alles lijkt beter te gaan totdat inspecteur Sejer op zijn stoep staat.

Ik vond dit een erg bijzonder verhaal om te lezen, om eens te kijken hoe een brein werkt van iemand die een overval gaat plegen. Dit verhaal wordt vanuit de ik vorm verteld door Charlo, dit was eerst even wennen maar zodra je in het verhaal ben getrokken is dit juist een fijne schrijfstijl. Het is erg goed geschreven en ik ben ook zeer benieuwd naar andere boeken van deze schrijfster.

Meer recensies van Femleest