Vriendschap en liefde

Femleest 10 december 2019

Vriendschap en liefde van Jaimie Pisonier is een romantisch maar toch spannende roman. Jaimie weet de lezer goed vast te houden door het verloop van het verhaal.

Anouk heeft het behoorlijk moeilijk, ze heeft problemen op haar werk en daarnaast ook financiële problemen. Ze woont in het huisje van haar overleden oma, maar kan de huur maar moeilijk betalen. Daarom adviseert haar goede vriend Thomas om een huisgenoot te zoeken. Gelukkig is Thomas zo lief om haar daarbij te helpen en vind hij een geschikte kandidaat. Jack komt oorspronkelijk uit Texas, ookal woont hij al 18 jaar in België hij is en blijft een echte Texaan. Ondanks dat hij zijn plek helemaal heeft gevonden in België, wordt hij nog steeds achtervolgt door zijn verleden in Texas. Om zijn verleden achter zich te laten staat er niks anders op dan terug te gaan naar Texas.

Het verhaal wordt vanuit Jack en Anouk geschreven, wat in het begin even wennen is. Maar zodra je helemaal in het verhaal zit, wil je het liefst weten hoe het nou gaat eindigen. Jack en Anouk worden uiteraard huisgenoten, ze draaien erg om elkaar heen en zien zichzelf als goede vrienden van elkaar, of voelen ze zich toch meer tot elkaar toe getrokken dan ze zelf denken?

Jaimie heeft een fijne schrijfstijl, het voelde net of zat ik zelf op de ranch in Texas. Ondanks dat het een roman is, weet  Jaimie ook de nodige spanning toe te passen in dit verhaal. Dit vond ik een erg leuke verrassing in het verhaal. Door de korte hoofdstukken lees je erg vlot door het boek heen. Dan spreek ik ook echt over hoofdstukken van 2 tot 4 bladzijdes lang. Normaal vind ik korte hoofdstukken erg fijn, maar ik had het in dit boek fijner gevonden dat de hoofdstukken iets langer waren geweest. Ik vond deze hoofdstukken wel erg aan de korte kant namelijk.

Ondanks de korte hoofdstukken vond ik dit een heerlijk verhaal om te lezen. Zelfs als je denkt te weten hoe het verhaal gaat aflopen, is het toch erg verrassend om te lezen dat het totaal anders is dan je had verwacht. Af en toe las ik een paar Belgische woorden, voor zover ik ze ken. Dit vond ik erg leuk om te lezen, zo vaak kom je dit niet tegen namelijk. In het dankwoord is te lezen dat er een deel twee gaat komen, deze keer geschreven vanuit Dane en Katie, zij kwamen in dit boek ook al aan bod. Ik ben dan ook erg benieuwd wat er verder gaat gebeuren in deel twee, aangezien Dane en Katie een mysterieus einde hadden in dit boek.

Meer recensies van Femleest