Schaduwen uit het verleden

Frank Peters 20 januari 2024
In deze meeslepende thriller volgen we het verhaal van Juul, die haar toevlucht zoekt voor een onbekende belager die haar achtervolgt. Cynthia Poen heeft met zorgvuldige aandacht de personage van Juul gevormd, waardoor we haar diepgaand leren kennen. De karakterontwikkeling is mooi weergegeven en draagt bij aan de rijkdom van het verhaal.

De spanningsopbouw in het verhaal is goed uitgevoerd, met intrigerende tussenstukjes die ons een kijkje gunnen in het verontrustende brein van Juuls belager.

Cynthia hanteert een vlotte, beeldende schrijfstijl die wordt gekenmerkt door korte, overzichtelijke hoofdstukken en zinnen. De opbouw van de spanning is subtiel en houdt de lezer op het puntje van de stoel.

Af en toe stuit je op prachtige zinnen die het boek extra kleur geven, zoals: "In de verte klonk het geluid van een torenklok. Het had iets troostends, de heldere klanken die uur na uur onverstoorbaar bleven doorgaan." Of: "Samen liepen ze naar buiten, richting het park. De stilte tussen hen in woog loodzwaar. Of zou alleen zij dat zo voelen? Dorian ging op een bankje onder de bomen zitten, een rustig plekje en lekker in de schaduw."

Al met al is dit een uitstekend debuut in het thrillergenre. Hoewel er hier en daar enkele taalfoutjes te vinden zijn, doen deze niets af aan het plezier dat ik heb beleefd aan het lezen van dit verhaal. Cynthia, bedankt voor dit mooie boek!

Meer recensies van Frank Peters