'De meisjes' Emma Cline

"Ik hoorde gelach en keek op, ik zag de meisjes en bleef kijken."

Evie raakt in de ban van een drietal mooie meisjes in het park. Meisjes die anders zijn dan alle anderen.

Hier start Evie haar verhaal, opgeschreven in de tegenwoordigheid van haar leven in de zeventiger jaren. Daarin grijpt ze met grote flashbacks terug naar 1969 waar ze zestien jaar oud is. Een tienermeisje, jong, onzeker, hunkerend naar erkenning, aandacht en liefde. Zoals dat gaat bij meisjes van die leeftijd is Evie zich erg bewust van zichzelf en andere meisjes en wil dan ook vooral door hén gezien worden. De ouders van Evie zijn gescheiden en beiden bezig met hun eigen leven, haar beste vriendin is eigenlijk maar oppervlakkig. Die zomer volgen de ene na de andere stomme situaties elkaar op. En dan gebeurt het, daar in het park. De mooiste van de drie meisjes merkt haar op...

Dit boek, gebaseerd op een berucht Amerikaans verhaal is een waanzinnig goed geschreven debuut. prachtige zinnen! Enorm onder de indruk ben ik van dit schrijven! Hier ligt voor mij de liefde voor het lezen, omdat dit boek psychologisch de diepte in gaat en het verhaal achter het verhaal beschrijft. Heel treffend weet Emma Cline de gevoelswereld van Evie onder woorden te brengen.

Meer recensies van Iti boekjuweeltjes