Fanboekje

Jack Schlimazlnik 27 oktober 2019 Auteur
Ik las dit boek omdat het nog op mijn telefoon stond, nadat het gratis door de uitgever was uitgedeeld.
Ik las het na "Ik ben Alexander" van Han van Bree, dat over Willem-Alexander gaat. Beide boeken gebruiken dezelfde (serieuze) bronnen en bevatten dus voor een deel dezelfde informatie. Beide boeken geven een samenvatting van wat eigenlijk al bekend was over het leven van het koninklijk paar (voordat ze dat werden). De echte fans van het koningshuis zullen de inhoud dus al kennen. Omdat ik Máxima niet zo heel er op de voet heb gevolgd in "de bladen" was het hier en daar wel een handige "oh, ja" samenvatting, want veel was ik allang vergeten of het leek niet belangrijk indertijd. Ik ben er geen voorstander van dat men in privé-levens gaat peuren, dat is hier niet gebeurd, maar aan de andere kant bevat het boek niets dat je niet eerder wist.
Verder is het boek redelijk afstandelijk. Het lijkt of Máxima een zwijgend aangangsel van Willem-Alexander is, maar ze heeft in de loop van de tijd natuurlijk genoeg gezegd en gedaan om er wat dieper op in te gaan, onder meer tijdens de kennismakingsbezoeken.
Hoewel het enorm pijnlijk is, zou ik wel wat meer informatie gehad willen hebben over dat regime van Videla, waarin Máxima's vader een rol speelde. Dat was allemaal van voor mijn tijd, dus bewust heb ik dat niet meegemaakt in de media.

Meer recensies van Jack Schlimazlnik