Deel 2

Jack Schlimazlnik 13 augustus 2019 Auteur
Dit boek zat in de Vakantiebieb van 2019.
Het verhaal is het tweede deel in de serie over Aaron Falk. Het eerste deel (De Droogte) heb ik helaas niet gelezen.
Dit deel is wel zelfstandig te lezen, de plot van dit verhaal wordt uitgewerkt en afgerond. Toch blijf je het idee houden dat er iets mist:
- de hoofdpersoon, Aaron Falk, wordt niet geïntroduceerd
- rechterhand Carmen wordt evenmin geïntroduceerd en er valt niet af te leiden wat hun zakelijke relatie tot elkaar is.
- Falk en Carmen zijn aan een grote zaak bezig die in deel 1 is begonnen, in deel 2 doorloopt, maar niet wordt afgerond. Die grotere plot raakt ook die van dit deel 2, wat hier en daar onduidelijkheden geeft. Een voorbeeld daarvan is hoe Falk Daniël benadert.
Er is nog een los draadje, waarbij ik me afvraag of dat in het volgende deel wordt behandeld, of dat het vergeten is, of gewoon een dood spoor is dat geen ander doel had dan je op het verkeerde been te zetten (de man bij het tankstation).

Het verhaal is geschreven vanuit twee gezichtspunten:
1. Falk en Carmen, in het heden
2. De vijf vrouwen, in het verleden
Het verleden heeft geen spoilers voor het heden, het is meestal een detaillering van wat in het heden wordt ontdekt.

Helaas bestaat de setting niet echt, je zou er zo een kijkje willen nemen en een beetje verdwalen. Wat afbeeldingen zouden ook fijn zijn, want het is jammer dat er weinig couleur locale aan deze wildernis zit. Afgezien van de gombomen en wat dieren zou het ook de Ardennen kunnen zijn.

Meer recensies van Jack Schlimazlnik