Seks, drugs en rock'n'roll

Jack Schlimazlnik 07 mei 2020 Auteur
Ik heb dit boek in de ThuisBieb gelezen.

Het boek zou een thriller moeten zijn, maar het is nergens spannend, behalve de cliffhanger aan het einde die je zou moeten overhalen om het volgende deel te lezen. Er worden veel woorden vuil gemaakt aan seks, druggebruik, citaten uit Pink Floyd liedjes die me niks zeggen, en enorm veel nodeloos geweld, dat is zo dodelijk saai dat ik moeite had met doorlezen. Niet alleen de hoofdpersoon is onsympathiek, het hele boek staat bol van negativiteit, niks deugt, er kan geen grap vanaf, voor niemand is er licht aan het einde van de tunnel. Geen van de personages heeft iets dat je erom geeft dat hij of zij blijft leven, het is jammer dat het boek maar aansleept en iedereen blijft zeuren.
Er is wel zoiets als "een zaak", maar die wordt met meer geluk dan wijsheid opgelost en hangt er maar een beetje bij. Je vraagt je toch af waarom de hoofdpersoon überhaupt nog bij de politie mag werken, zo incapabel als ze is... maar die vraag wordt niet beantwoord.

Vrij achteloos wordt op het verleden ingegaan, alsof dit niet het eerste boek van een serie is. Daardoor had ik steeds het idee dat ik iets miste, namelijk dat niet-bestaande "vorige deel". Dat is een goedkoop trucje om niet gelijk op tafel te leggen waar het over gaat en wat de issues van de hoofdpersoon zijn, er zijn zo meerdere flauwe plotlijnen die je door het verhaal moeten trekken.

Meer recensies van Jack Schlimazlnik