4,5 sterren voor dit prachtige slot van de trilogie

Jeanine Feunekes 25 maart 2020
Ik heb erg uitgekeken naar dit derde deel en Lara Reims heeft wederom een spannend boek geschreven. Helaas is Home alweer het slot van een trilogie. Het verhaal is vooral in het begin intens qua emoties na de gebeurtenissen uit het tweede deel van de serie. Lara Reims weet uitstekend de gevoelens van Rémi neer te zetten, ik had een brok in mijn keel tijdens het lezen, ik had het erg met hem te doen. Ook in dit deel maakt Rémi een grote groei door, hij begint verbanden te leggen wat zijn verleden betreft en gaat inzien welke gevolgen deze zullen gaan hebben voor zijn verdere leven.

Sommige stukjes zijn geschreven vanuit een ander perspectief dan dat van Rémi. Je weet echter niet wie het is, dit maakt het verhaal lekker geheimzinnig en zet je aan het denken wie het zou kunnen zijn. Deze stukken vallen direct op omdat zij een schuingedrukt lettertype hebben.

De schrijfster gaat in dit deel dieper in op genetische manipulatie en wat dat kan betekenen voor de mensheid, vooral als het in verkeerde handen zou vallen. Bepaalde scènes waren zo geheimzinnig en daardoor meeslepend dat ik wel door móést lezen.

Lara Reims heeft met Home wederom een fantastisch en spannend boek geschreven. Ze heeft mij enorm verrast met dit boek en het zeer goede einde waarbij alles op zijn plaats valt in dit laatste deel. De drie delen van de serie vormen gezamenlijk een zeer goed verhaal. Ik ga Rémi, Emma en de andere personages missen! Ik geef Home- Rémi versie 3.0 graag 4,5 sterren.

Meer recensies van Jeanine Feunekes