Knappe roman

Karenleestalles 04 juni 2023
Dit boek moet je in een keer uitlezen. Dat is mij niet gelukt; ik heb het wel uitgelezen, maar te versnipperd, steeds te weinig tijd, te korte stukjes lezen. En dan mis je veel. Gelukkig bleef het me toch prikkelen, hoewel ik ook wel eens dacht; waar gaaaaat het nou over. Maar dat is helemaal niet belangrijk. Heerlijke beschrijvingen van het discours filosofen, historici, would be, snobs. Je moet wel een beetje weten wie wie is. Anders kom je er echt in om. Gelukkig kon ik de laatste 150 bladzijden in één keer uitlezen en ik heb echt genoten van de beslommeringen om de macht. Het is een bizar verhaal en toch heb je nergens het gevoel dat het niet zou kunnen gebeuren, dat het verzonnen is. De personen bestaan echt, geschiedenissen zijn echt gebeurd. Alleen is de hoofdpersoon nu echt of toch een romanfiguur? Knappe roman met terecht een hoge waardering.

Meer recensies van Karenleestalles