Hartverwarmend

Liesbeth Jochemsen 03 juni 2021 Auteur
Voor de groep Boeken toer van Attie Dottinga mocht ik dit boek lezen, waarvoor dank. Boeken toer is een platform waarop auteurs hun boeken laten rondreizen. In ruil voor een recensie kunnen lezers het boek gratis lezen, waarna ze het op eigen kosten doorsturen naar de volgende lezer. Het Selfpubcafé is een vergelijkbaar initiatief.

‘Zo,’ zegt Henk, ‘Dat waren een paar heerlijke weken bij Liesbeth in Olst. ‘Ze heeft ons zelfs een weekend meegenomen naar St. Oedenrode.’
‘Jammer dat daar geen foto’s van zijn,’ zegt Anja.
‘Ach, we hebben de herinneringen toch? En over het algemeen zijn ze allemaal positief.’
‘Ja,’ zegt Anja, ‘Liesbeth vond de meeste van onze verhalen hartverwarmend en vele toverden een glimlach op haar gezicht. Ze vond het bijvoorbeeld heel mooi hoe wij, ondanks de corona-crisis, er toch het beste van probeerden te maken. En de tekeningen die Judith van onze avonturen maakte vond Liesbeth ook mooi gemaakt.’
‘Ze vond die tekeningen soms wel veel in herhaling vallen,’ zegt Henk. ‘Zij had het leuker gevonden als er meer verschillende tekeningen in stonden.’
‘Ach,’ zegt Anja, ‘jij valt ook wel eens in herhaling. En ze vond de simpele tekeningen wel goed bij de eenvoudige verhalen passen. Ik denk dat we Nel moeten vragen of zij nog een boek wil schrijven over onze avonturen.’
‘Nog één?’
‘Ja, Liesbeth vond sommige verhaaltjes wel erg kort, alsof ze onderdeel waren van iets groters maar de woorden op waren.’
‘Misschien komt dat ooit nog, dat tweede deel,’ zegt Henk.
‘Of wellicht een hele serie,’ zegt Anja dromend.
‘Eerst maar eens op reis naar de volgende lezer.’
‘Ik ben benieuwd waar we nu naartoe gaan,’ zegt Anja.

Meer recensies van Liesbeth Jochemsen