hartverwarmend verhaal over identiteit, kunst en familie

Liesbeth Jochemsen 03 juni 2023 Auteur
Ik kocht dit boek met een bon die ik kreeg van mijn werkgever vanwege mijn verjaardag.
De prins en de naaister is een graphic novel, een boek in stripvorm. De tekeningen die ook door de auteur gemaakt zijn, zijn werkelijk prachtig.
Het verhaal zelf is duidelijk voor een jongere doelgroep bedoeld. Tel hierbij op dat er ook geregeld bladzijdes zijn waarin geen gesproken tekst is en je vliegt door het boek heen. Tenminste, als je niet uitkijkt, want de illustraties zijn zeker de moeite waard om goed te bekijken en vertellen veel over wat er gebeurt.
Het verhaal speelt zich af in Brussel en Parijs, aan de vooravond van de moderne tijd. Denk paard en wagen enerzijds en grote warenhuizen anderzijds. Prins Sebastian van Belgiƫ moet trouwen van zijn ouders. Zelf heeft hij daar nog geen zin in. Veel liever draagt hij jurken. Als de fabelachtige Lady Crystallia bestormt hij het nachtleven van Parijs, als het gewildste mode-icoon van dat moment. Iedereen wil Lady Crystallia ontmoeten en op haar lijken.
Sebastian laat zijn jurken maken door de naaister Frances, een meisje van eenvoudige afkomst. Frances heeft grote dromen en wil doorbreken in de modewereld. Maar als geheim wapen moet je nu eenmaal geheim blijven. Kan Frances haar dromen opzij zetten om een vriend te beschermen?
Het is een hartverwarmend verhaal over identiteit, liefde, kunst en familie. Een verhaal dat aan het einde een beetje gemakkelijk werd afgerond, maar dat ik wel in mijn hart heb gesloten.

Meer recensies van Liesbeth Jochemsen